W 1964 roku Joël LESCA w małym warsztacie w dzielnicy Secrétan w 19. dzielnicy Paryża tworzy swoją pierwszą kolekcję Lesca Lunetier. Równolegle jest on świadkiem stylistycznej i twórczej rewolucji w projektowaniu mebli, mody oraz architektury lat 50. i 60. XX wieku. Obserwuje także pojawianie się nowych technik przemysłowych we Francji. Umożliwiają one seryjną produkcję okularów.

Jego synowie, Mathieu i Bertrand, dorastają w warsztatach produkcyjnych marki Lesca Design. Obserwują tam ręczny montaż okularów. W naturalny sposób zdobywają wiedzę przekazywaną przez ojca.

Po studiach oboje pracują odpowiednio w Paryżu i Londynie. Tam też zdobywają i rozwijają umiejętności aby promować rodzinną markę. Jednocześnie mocno zwracają uwagę na poszanowanie standardów rzemiosła.
Podczas swoich podróży poszukują inspiracji i nowych rzeczy. Jednak szybko zdają sobie sprawę, że francuskie okulary mają prawdziwą tożsamość i są cenione na całym świecie.

Już od 1964 roku Joel Lesca pracował z rzemieślnikami z kilku krajów europejskich, w tym z Francji. Tworzy projekty inspirowane technikami z przeszłości. Kolekcja opraw Lesca Lunetier to nitowane i kształtowane zgodnie ze ścisłymi specyfikacjami oprawy.

Obecnie dzięki sukcesowi marki w Japonii, Joel Lesca regularnie odwiedza region Fokui w celu interakcji z lokalnymi rzemieślnikami. Tam opracował kolekcję segmentu premium z tytanu Hui. Jest to kilkanaście modeli w limitowanych seriach.

Joel Lesca zawsze preferował design asertywny inspirowany teraźniejszością. Tworzy okulary o grubości podkreślającej specyfikę materiału (styl noszony przez słynnego modernistycznego architekta – Le Corbusiera).

Dziś jego synowie, Mathieu i Bertrand kontynuują dawne kolekcje i wzory marki Lesca Lunetier, szanując jej DNA, doceniając w ten sposób historię marki, pozostając jednocześnie kreatywnym i nowoczesnym.